1. päev

25. juuni

Lendamine oli lahe. Eelmine kord oli siinkirjutajal peaaegu 25 aastat tagasi kui piimariiuliga Saaremaal sai käidud. Seekordne võlus sellega, et Alpide tipud, milliste otsas olime eelnevatel aastatel turninud, olid näha ülevalpool pilvi. Mõni seltskonnast hoidis küll terve lennu vältel igaks juhuks küüntega lennuki istmest kinni, noh igaks juhuks, et lennuk istumise alt ära ei kaoks.
Igatahes lõunaks olime juba Barcelonas hotellis LLeó, mis asub napi munaviske kaugusel linna peatänavast La Rambla. Ja ega meie giid Ivi meile pikalt aega unelemiseks ei andnud, sest tal oli meile juba linnaekskursioon organiseeritud. Selleks oli tal kohalik abimees-giid William, kes näitas ja tutvustas linna vaatamisväärsuseid mõlemal Barcelona päeval. Jutust ja teadmistest tal puudust ei tulnud ning oma vanuse kohta oli ta väga heas füüsilises vormis nii, et päris keeruline oli temaga samas tempos püsida. Ja kui ta veidikenegi väsis, siis tema hea vorm taastus koheselt peale tassikest espressot. Külastasime täna La Rambla kuulsat turgu Mercat de la Boqueria ning peale seda vanalinna tuntuimat tänavat ennast. Turust veidi mere poole on tänavakividesse raiutud Mosaic de Miró, mille üks kividest on allkirjastatud kunstniku enda poolt. La Rambla lõpus viipab Kolumbus Ameerika poole. Sinna suundume me ehk mõni teine kord. Tegime giidiga kaasa ajalooliste sisehoovide ja XIV-XV sajandist pärit ehitiste vaatamised ning külastasime Hispaania suurimat gooti stiilis kirikut.

VIDEO Barcelona I päev

2. päev

26. juuni

Puhanuna eilsest sissejuhatavast päevast, alustame tänast päeva tutvumisega Gaudi loominguga. Osa põneva arhitektuuriga maju näeme küll läbi bussiakna, aga Güelle park on kui muinasjutumaa. Looklevad rajad viivad meid piparkoogimajakeste sarnaste ehitisteni ja keraamiliste mosaiikidega kaetud loogeliste pinkideni ning "Saja samba" ruumi laes võluvad meid kaunid mosaiigimedaljonid. Kuulsa sisalikukuju juures sai tehtud kohustuslikud fotod. Ümberringi on lopsakas loodus ja linnud, kelle hulgas on märgata ka papagoisid, tunnevad ennast justkui paradiisis. Edasi suundume tutvuma Gaudi tippteose ja Barcelona sümboliga Sagrada Familiaga. Selle kiriku ehitamist alustati juba 1882 aastal ja valmis peaks see saama 21 sajandi esimese poole lõpuks. Ehitust rahastatakse 100 protsenti turismist laekuvate rahade eest. Kirikusse lastakse külastajaid alles paaril viimasel aastal. Seestpoolt näeb see välja erakordselt kaunis ja eriline, kuigi natukene häirib väljastpoolt kostuv ehitusmüra, aga ilma selleta ei saaks ju kirik valmis.
Suundume tagasi südalinna poole, kus ees ootab meid järgmine sihtkoht- Euroopa suuruselt teine akvaarium. Tore oli lisaks erinevate mereelukate alt läbi jalutades kuulda laste kilkeid ja näha nende reaktsiooni kui näiteks suur hai parajasti mööda juhtus ujuma. Peale kõike seda oli meil vaba aeg, et sikksakke tehes mööda erinevaid poode liikuda, õhtust süüa ja linna ööelu nautida.

VIDEO Barcelona II päev

3. päev

27. juuni

Meie kaks Barcelona päeva oli möödas ja hommikul alustasime teekonda 50 km kaugusel asuva Montserrat'i kloostri juurde. Tuhatkond aastat tegutsenud benediktiini klooster Santa Maria de Montserrat on üks vanemaid ja tähtsamaid Euroopa palverännakupaiku. Külastasime kloostris asuvat Musta Madonnat ja meie ajastus selleks oli tänu Ivile igati õigeaegne, sest peale meid oli seda vaatama kogunenud juba arvestatav hulk teisigi palverändureid. Olgu siinkohal ka ära mainitud, et Ivil on alati kodutöö eelnevalt ära tehtud, ehk siis ümberseletatult- tema eestvedamisel on turvaline reisida.
Kui palved said loetud ja klooster vaadatud, siis sõitsime funikulööriga veelgi kõrgemale. Sealt oli hea vaade all asuvale kloostrile ning hambulisele mäele (Monsterrat tähendabki hispaania keeles hambulist mäge). Ivi hakkas äkitselt muretsema, et päev on siiani liiga kerge olnud ja tegi seetõttu ettepaneku, et kes soovib, see võiks temaga koos üles kõige kõrgema tipu otsa ronida. Kõik soovisid, aga kõik sinna ei jõudnud. Aga kes jõudsid, nendele avanes hingemattev 360 kraadine vaade ümbruskonnale. Võttis ikka kõhu alt õõnsaks küll.
Pärastlõunal võtsime suuna Figuereses asuvasse Salvador Dali muuseumisse, mis on endise linnateatri varemetele ehitatud suurim sürrealismi objekt kogu maailmas. Ütleme ausalt- väga huvitav vaadata, aga raske mõista... . Vaatamist väärt igal juhul. Õhtuks jõudsime reisi teise sihtkohta Calellasse, kus meie koduks järgmised neli ööd oli hotell Garbi. Tänaseks siis kõik. Tsau- näeme homme.

4. päev

28. juuni

Rannapuhkus Calellas. Anti vaba päev, ehk siis tee mis ise tahad päev. Siin siis oli väga palju erinevaid valikuvõimalusi. Kas minna kohe randa, kas minna linna ja shoppama kohe ja nii edasi. Kes ei oleks viitsinud midagi teha, see oleks võinud päevakese mööda saata ka hotelli basseinis lobistades. Nii laiskasid meie hulgas siiski ei olnud. Meeldivaks üllatuseks oli, et Calellas toimus samal ajal rahvusvaheline folgifestival ja sealt võtsid osa ka kolm rahvatantsijate gruppi Eestimaalt. Ülilahe on näha oma kaasmaalasi nii kaugel kodust tantsimas.
Aga ka rannas oli mõnus olla. Vesi tundus küll algul jahedavõitu, aga tegelikult polnud viga midagi. Peale tundi või poolteist õnnestus nahale mõnus punane ja valus päevituski peale saada. Küll päike ikka võttis hästi. Peale väsitavat puhkepäeva väärivad veel äramärkimist hotellis pakutavad maitsvad õhtusöögid. Erinevad liha-, kana- ja kalaroad. Lisaks salatid, kartulid ja mõned asjad, millele ei oska nimegi anda. Samuti värsked puuviljad ja jäätis. Nii, et midagi igale maitsele.

VIDEO Tantsijad

5. päev

29. juuni

Soovijatel oli võimalus varsti peale hommikusööki asuda Ivi eestvedamisel poolepäevasele retkele ümbruskonna mägisel maastikul. "Õnneks" tõotas tulla ka meie reisi jooksul selleks kõige palavam ilm. Kuum oli juba mere ääres hotelli juures ja palavamaks aina läks. Mäkketõus võttis hingeldama ja tuulisemaid kohti õppisid nautima. Vett kulus üksjagu ja see auras läbi naha lihtsalt minema. Vaated läksid kõrgel paremaks ja alla liikudes oli hea kaugusest merd igatsevate pilkudega vaadata. Ainult neli tundi ja me viskusime taas lainetesse- mõnus. Rahulolu nii matkast kui merest! Ei saa ka mainimata jätta, et kui äsja lõppenud Tour de France'l oli kõige rängem tõus 8,5% siis meie matka kõige kurjem tõus oli GPSi andmetel 33,8%. Igatahes natukene keskmisest raskem fotoaparaat tundus juba liigse koormana.

VIDEO Matk

6. päev

30. juuni

Laevareis Tossa de Mari- Hispaania vanimasse kuurortlinna. Iidses kindluses jalutades avanesid kaunid vaated alla lahesoppi, kuhu tunde hiljem ka ise selgesse vette sukeldusime- karge ja mõnus. Aga enne veel põikasime kitsastesse XII saj pärinevatesse tänavatesse , kus kaup ja toidud on siiski kaasaegsed. XX saj alguses oli see linnake rikaste eurooplaste meelispuhkeala. Kuulsustest kohtame vaid Ava Gardneri pronksi valatud kuju. Kunagine filmidiiva, maailma kaunemaid naisi 1950ndatest aastatest ja Frank Sinatra üks abikaasadest, vaatas üksildasena merele. Laeva tagasi kupatati meid nagu lasteaialapsi- kahekaupa rivvi ja ei rabele! Kohalik korraldajatädi nautis oma tööd. Meil oli lõbus. Kalu klaasist laevapõhjast me ei üritanud tagasiteel enam näha. Kuumast päikesest rammestunutena varjusime laeva sisemusse ja saatsime vaid silmadega kauneid rannikuvaateid ja teisi paate, lehvitada neile, nii nagu hommikul, polnud enam energiat. Päris hilja õhtul tegime oma pisikese tantsugrupi ja sõpradega ühise istumisega reisilõpudringid. Vahetasime muljeid ja toit oli üks meelisteemasid- väga rikkalik õhtusöögimenüü oli sellelgi õhtul näiteks lõppenud võrratute sinikarpidega mingis kastmes. Pisut kurb oli mõelda, et homseks saab meie puhkusereis otsa.

VIDEO Tossa

7. päev

01. juuli

Hommikul ärgates oli esimene mõte, et me polegi ühelgi hommikul meres ujumas käinud. Nüüd siis läksime. No miks me pole seda enne teinud- see on ju niiii hea! Ja hotelli basseinis olime ainult teiste suplemist jälginud- viimane võimalus ka ise ikkagi sisse hüpata. Päris hea! Viimased päevitusetunnid ja poed ning lõunasöök meile juba koduseks saanud hotelli restoranis ja oligi aeg asuda bussi, mis meid Barcelona lennujaama sõidutas. Meie lennuk ootab meid! Ja ootas kauemgi kui sõiduplaan ette nägi. Lennujaamas selgus, et meie pagas ei taha koos meiega ära lennata, sest sellised tähtsad tegelased nagu pagasilaadijad, otsustasid streikida. Naljakas oli see, et me nägime oma reisikohvreid lennuki kõrval lõõskava päikese all seismas, aga sellega asi piirdus. Õnneks lahenes siiski kõik hästi ja me ei pidanudki oma kohvritele läbi õhku tõusva lennukiakna lehvitama. Lõpp hea, kõik hea.

VIDEO Kojulend

Mõtteid reisiseltskonnalt

KALLI KÜSIB JA ISE VASTAB: Mida keegi reisilt sai? Eks seda, mida ootas ja otsima läks. Esimest lennureisi, tuttavaid reisikaaslasi, lummavat arhitektuuri, erilisi ehitisi, katedraalide vaikust, sagivat linnarahvast, uusi maitseelamusi, mõnusat veini, palju poode, madalamaid hindu, ootamatuid mäkketõuse, sürrealistlikku maailma, sinist merd, soolast vett, kuuma liiva, põlenud õlgu, tantsivaid kodueestlasi, „kerget“ matka, tuulist laevaretke, toredat seltskonda, mõnusat puhkust ja ootamatuid sündmusi.

ÜLLE KIRJUTAB: Kogu reis oli ju suurepärane, ei suutnud seda varjutada isegi Barcelona lennujaama transporditöötajate streik, kuigi pidime seal Riia- Tallinn bussis hommikuni kõveras kügelema. Jättes kõrvale kõik need põnevad paigad, mida külastasime, on mulle selle reisi märksõnadeks naiste kingaralli ja õhtused söögiorgijad. Meres käimine muidugi enne sööki ja peale sööki-Anne öeldud. Palju andis juurde ka linnas toimunud folkloorifestival.

ITI ÜTLES: Selle reisi võlu oli selles, et kõige jaoks oli aega!

Kirjutas Malle, täiendas Eino, fotod ja videod Eints, Malle, Sandra, Kalli, Kaisa ja kõik teised